Privacy Policy

Privacy Policy

1. Purpose of Processing Personal Information

[Company Name] ('www.example.com', hereinafter 'Company') has the following processing policy to protect the user's personal information and rights and to smoothly handle user complaints related to personal information in accordance with the Personal Information Protection Act.

The company will notify through the website notice (or individual notice) when revising the personal information processing policy.

2. Processing and Use of Personal Information

The company processes the following personal information items.

  • Required items: Google account email, calendar data
  • Optional items: None

The company uses personal information for the following purposes.

  • Contract fulfillment and service provision related to service provision and settlement of charges
  • Member management
  • Used for marketing and advertising

3. Protection Measures for Personal Information

The company does not do the following acts in accordance with Article 29 of the Personal Information Protection Act.

  • Collect, use, provide, or process personal information of users beyond the scope permitted by law, regulations, or this personal information processing policy.
  • Collect information that can identify a specific individual beyond the necessary scope.

4. Rights, Duties, and Exercise Methods of Users and Legal Representatives

As a personal information subject, the user can exercise the following rights.

  • Request to view personal information
  • Request correction if there is an error, etc.
  • Request deletion
  • Request processing stop

5. Destruction of Personal Information

The company basically destroys the corresponding personal information without delay when the purpose of processing personal information is achieved. The procedure, deadline, and method of destruction are as follows.

  • Destruction procedure: The information entered by the user for membership registration, etc. is moved to a separate DB after achieving the purpose (separate documents in the case of paper) and destroyed after being stored for a certain period according to internal policies and other related laws or immediately. At this time, the personal information moved to the DB is not used for other purposes unless required by law.
  • Destruction deadline: If the user's personal information is within the retention period, it will be destroyed within 5 days from the end date of the retention period, and if the personal information becomes unnecessary such as achieving the processing purpose, abolition of the service, closing the business, it will be recognized as unnecessary for processing. It will be destroyed within 5 days from the day it is.

6. Installation, Operation and Rejection of Automatic Personal Information Collection Device

The company uses 'cookies' that store and frequently retrieve usage information to provide individual customized services to users. Users have the option to install cookies, and you can allow all cookies by setting options in the web browser, check each time a cookie is saved, or refuse to save all cookies.

7. Personal Information Protection Officer

  • Email: (Enter email address)
  • Phone number: (Enter phone number)

"Users can report all personal information protection related complaints that occur while using the company's services (or business) to the personal information protection officer or the department in charge. The company will provide a quick and sufficient answer to the users' reports."

개인정보 처리방침

개인정보 처리방침

1. 개인정보의 처리 목적

[회사명]('www.example.com'이하 '회사')은(는) 개인정보보호법에 따라 이용자의 개인정보 보호 및 권익을 보호하고 개인정보와 관련한 이용자의 고충을 원활하게 처리할 수 있도록 다음과 같은 처리방침을 두고 있습니다.

회사는 개인정보처리방침을 개정하는 경우 웹사이트 공지사항(또는 개별공지)을 통하여 공지할 것입니다.

2. 개인정보의 처리 및 이용

회사는 다음의 개인정보 항목을 처리하고 있습니다.

  • 필수 항목 : Google 계정 이메일, 캘린더 데이터
  • 선택 항목 : 없음

회사는 개인정보를 다음과 같은 목적으로 이용합니다.

  • 서비스 제공에 관한 계약 이행 및 서비스 제공에 따른 요금정산
  • 회원관리
  • 마케팅 및 광고에의 활용

3. 개인정보의 보호조치

회사는 개인정보보호법 제29조에 따라 다음과 같은 행위를 하지 않습니다.

  • 법률, 규정 또는 이 개인정보 처리 방침에서 허용하는 범위를 초과하여 이용자의 개인정보를 수집, 이용, 제공 또는 처리하지 않습니다.
  • 필요한 범위를 초과하여 특정한 개인을 식별할 수 있는 정보를 수집하지 않습니다.

4. 이용자와 법정대리인의 권리, 의무 및 행사방법

이용자는 개인정보주체로서 다음과 같은 권리를 행사할 수 있습니다.

  • 개인정보 열람요구
  • 오류 등이 있을 경우 정정 요구
  • 삭제요구
  • 처리정지 요구

5. 개인정보의 파기

회사는 원칙적으로 개인정보 처리목적이 달성된 경우에는 지체없이 해당 개인정보를 파기합니다. 파기의 절차, 기한 및 방법은 다음과 같습니다.

  • 파기절차: 이용자가 회원가입 등을 위해 입력한 정보는 목적이 달성된 후 별도의 DB에 옮겨져(종이의 경우 별도의 서류) 내부 방침 및 기타 관련 법령에 따라 일정기간 저장된 후 혹은 즉시 파기됩니다. 이 때, DB로 옮겨진 개인정보는 법률에 의한 경우가 아니고서는 다른 목적으로 이용되지 않습니다.
  • 파기기한: 이용자의 개인정보는 개인정보의 보유기간이 경과된 경우에는 보유기간의 종료일로부터 5일 이내에, 개인정보의 처리 목적 달성, 해당 서비스의 폐지, 사업의 종료 등 그 개인정보가 불필요하게 되었을 때에는 개인정보의 처리가 불필요한 것으로 인정되는 날로부터 5일 이내에 그 개인정보를 파기합니다.

6. 개인정보 자동 수집 장치의 설치, 운영 및 거부에 관한 사항

회사는 이용자에게 개별적인 맞춤서비스를 제공하기 위해 이용정보를 저장하고 수시로 불러오는 '쿠키(cookie)'를 사용할 수 있습니다. 이용자는 쿠키 설치에 대한 선택권을 가지고 있으며, 웹브라우저에서 옵션을 설정함으로써 모든 쿠키를 허용하거나, 쿠키가 저장될 때마다 확인을 거치거나, 아니면 모든 쿠키의 저장을 거부할 수도 있습니다.

7. 개인정보 보호책임자 작성

  • 이메일: (이메일 주소 입력)
  • 전화번호: (전화번호 입력)

"이용자는 회사의 서비스(또는 사업)을 이용하며 발생하는 모든 개인정보 보호 관련 민원을 개인정보 보호책임자 혹은 담당부서로 신고하실 수 있습니다. 회사는 이용자들의 신고사항에 대해 신속하게 충분한 답변을 드릴 것입니다."

복사했습니다!